kuredah hutan ranting rindu bagai dulu... jangan awak calar kaki kasihku

Ketik sini Bantu Blog ini

Rabu, 4 Mei 2011

Bekas isteri AC Mizal diberi amaran terakhir

 04/05/2011

KUALA LUMPUR 3 Mei – Seorang hakim memberi amaran terakhir kepada bekas isteri pengacara dan pelakon AC Mizal, Shafnie Zainuddin kerana gagal hadir tanpa alasan yang kukuh pada perbicaraan kes tuntutan pengubahan nafkah anak yang dikemukakan terhadap artis tersebut.

Menurut Hakim Syarie, Abdul Halim Abdullah, kegagalan Shafnie selaku plaintif ke prosiding hari ini menunjukkan wanita tersebut tidak berminat terhadap tuntutannya yang difailkan kira-kira empat tahun lalu.
Ujar Abdul Halim, walaupun peguam syarie yang mewakili Shafnie, Mohd. Ridhwan Husin memberi alasan bahawa anak guamnya berada di luar kawasan, tetapi perkara itu tidak dinyatakan bersama notis atau surat kepada mahkamah.

‘‘Mahkamah bukan hendak menafikan hak Shafnie, tetapi ketidakhadiran ke mahkamah hari ini menunjukkan seolah-olah plaintif tidak serius,’’ tegas Abdul Halim di Mahkamah Rendah Syariah Hulu Langat, Kajang, dekat sini.

Defendan, AC Mizal atau nama sebenarnya Mizal Zaini hadir dengan ditemani peguam syarie yang mewakilinya, Siti Aishah Din.

Terdahulu, Mohd. Ridhwan memohon untuk menangguhkan perbicaraan hari ini berikutan dua saksi termasuk ibu Shafnie, Rapiah Ab. Talib, 61, tidak dapat hadir kerana sakit.

Abdul Halim membenarkan penangguhan itu dan menetapkan 6 September ini untuk sambung bicara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan