kuredah hutan ranting rindu bagai dulu... jangan awak calar kaki kasihku

Ketik sini Bantu Blog ini

Rabu, 29 Jun 2011

Innovasi Baru Di Dalam Televisyen Internet

Era kewujudan TV di Malaysia akan berubah dengan hadirnya pesaing baru di dalam dunia televisyen. Dengan kemunculan HyppTV yang menggunakan talian internet yang diperkenalkan pada awal tahun ini telah memberi dimensi baru dalam dunia penyiaran TV di Malaysia.

Dari segi teknikalnya, ia dikatakan tidak akan mengalami gangguan siaran langsung di dalam apa jua keadaan cuaca yang buruk atau hujan (melainkan berlakunya hari kiamat)…hehe. Ini jika dibandingkan dengan saluran TV berbayar yang lain yang mana akan tiada siaran langsung bila berlaku hari hujan.

Tahukah anda televisyen HyppTV ini telah diperkenalkan oleh satu-satunya syarikat monopoli talian tetap iaitu Telekom Malaysia Berhad (TM). Ia dikhususkan kepada pelanggan talian Internet jalur lebar Unifi TM untuk menonton pelbagai saluran TV yang disediakan.

Dikatakan pada ketika ini HyppTV menyediakan 22 saluran dan ia dapat ditonton secara percuma kepada lebih 5,000 pelanggan UniFi TM yang meliputi saluran TV dalam dan luar negara. TM telah meluaskan penggunaan UniFi TM menjangkau 18 buah kawasan berbanding 4 kawasan sahaja pada ketika ia dilancarkan pada bulan Mac lalu.

Pemasangan set UniFi TM yang berjumlah lebih kurang RM1,300 dipasang secara percuma sehingga hujung tahun ini. Manakala kesemua 22 saluran yang disediakan oleh HyppTV termasuk saluran VoD akan diberi secara percuma kepada pelanggan sehingga bulan September ini dan selepas itu, bayaran tertentu akan dikenakan kepada pelanggan yang ingin menikmati saluran premium (kecuali pakej VIP20) atau melanggan filem atau drama yang diinginkan melalui VoD.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan