kuredah hutan ranting rindu bagai dulu... jangan awak calar kaki kasihku

Ketik sini Bantu Blog ini

Selasa, 19 Ogos 2014

CEO MRT Corp letak jawatan susulan insiden kemalangan meragut 3 nyawa

Ogos 19, 2014

CEO MRT Corp letak jawatan susulan insiden kemalangan meragut 3 nyawa
Azhar Abdul Hamid - Foto MRT Corp 
KUALA LUMPUR: Ketua Pegawai Eksekutif MRT Corp Datuk Wira Azhar Abdul Hamid hari ini mengumumkan meletakkan jawatan susulan kemalangan di tapak pembinaan yang meragut tiga nyawa yang berlaku pada Isnin.

Azhar dalam satu kenyataan yang dikeluarkan berkata ia adalah selari dengan pendirian MRT Corp yang memikul tanggungjawab sepenuhnya terhadap kematian tiga pekerjanya.

"Sebagai ketua MRT Corp, saya mengambil tanggungjawab peribadi dan ini adalah perkara yang seharusnya dilakukan. Saya telah memaklumkan kepada Pengerusi MRT Corp, Tan Sri Dr Ali Hamsa mengenai keputusan saya itu," katanya.

Dalam kenyataan yang sama, beliau menyatakan kekesalan terhadap apa yang terjadi dengan terkorbannya tiga orang pekerja projek berkenaan.

Azhar turut memaklumkan bahawa MRT Corp dan pihak berkuasa akan bekerjasama menyiasat dan mengenal pasti punca kejadian itu.

"Saya harap semua kelemahan yang dikenal pasti akan diperbetulkan"katanya.

Azhar telah dilantik menjadi Ketua Pegawai Eksekutif MRT Corp pada 1 September 2011.

Kesemua mayat di lokasi runtuhan landasan MRT telah ditemui - bomba

Ogos 19, 2014

Kesemua mayat di lokasi runtuhan landasan MRT telah ditemui - bomba
Ketiga-tiga mayat mangsa telah berjaya dikeluarkan - Bomba 
 
KUALA LUMPUR: Kesemua mayat di lokasi runtuhan landasan konkrit MRT telah ditemui dan berjaya dikeluarkan, menurut Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor, Mohd Sani Harul.

Beliau memaklumkan, dua lagi mangsa selepas mangsa pertama yang ditemui pada kira-kira jam 2.30 pagi tadi, telah diserahkan pada pihak polis.

Katanya mayat mangsa kedua telah dikeluarkan pada jam 1.52 petang, manakala mayat mangsa ketiga telah dikeluarkan pada jam 1.59 petang.

Ketiga-tiga mangsa dikenali sebagai Mohammad Elahi Hossain, Mohamad Faruk Khan dan Mohammad Alauddin Mollik.

Kejadian tersebut berlaku kira kira pukul 8.30 malam semalam ketika mangsa berada di atas span konkrit yang sedang dipindahkan.

Span seberat 300 tan itu tiba-tiba jatuh dan kesemua mangsa jatuh dari ketinggian 20 meter sebelum blok berkenaan menghempap mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan